Школа відіграє важливу роль, адже вчителі впливають на формування відповідальної поведінки учнів, можуть інформувати їх про ризики, організовувати надання підтримки та допомоги. Вони спілкуються з кожним учнем і кожною ученицею, тож мають можливість визначити ймовірні ризики та запобігти їм.
Безпека— стан захищеності особи чи групи, наявність способів задоволення потреб особистості та захисту її прав.
Міністерство освіти і науки України поінформувало про особливості організації навчального процесу у 2022/2023 році, зокрема про те, що керівники освітніх закладів особисто відповідатимуть за створення безпечних умов для учнів чи студентів і всіх працівників.
Створити безпечне освітнє середовище— одне з першочергових завдань закладу освіти, виконання якого має реалізувати право на безпечні та нешкідливі умови навчання в умовах війни. Тож цим мають займатися керівники закладів освіти, педагогічні працівники, батьки учнів, громадськість спільними зусиллями. До того ж, їм важливо опанувати основні правила безпечної поведінки та навчити цього дітей.
Безпечне місце:
- прогнозоване для дитини — вона має повну інформацію, що з нею відбуватиметься, хто там буде і яка роль присутніх, так само вона розуміє, що чекають від неї;
- максимально підготовлене для взаємодії — є меблі, що відповідають віку дитини, та додаткові предмети (олівці, папір, іграшки тощо);
- тут не відбувається жодного насильства над дитиною;
- тут фізично безпечно для дитини.
Безпечний дорослий:
- знає та враховує вікові й індивідуальні особливості дитини, а також її психологічний стан;
- взаємодіє з дитиною «на рівних»;
- уміє розпізнавати потреби дитини та забезпечує захист прав та інтересів дитини; ставиться доброзичливо до дитини та проявляє емпатію. Емпатія означає розуміння того, що відчуває дитина під час розповіді про насильство; відчуття вібрації емоції, з якою дитина розповідає; розуміння потреб дитини.
Дитина у безпеці:
- відчуває себе захищеною та перебуває у стані спокою;
- має контроль над власним життям — розуміє, що відбуватиметься, до кого може звернутися по допомогу, здатна диференціювати власні емоції та відтворювати події, що відбувалися з нею раніше;
- має уважну та турботливу дорослу людину поруч; не має об'єктивних і суб'єктивних загроз.
Проект "МРІЯ"
Департаментом кіберполіції, спільно з партнерами розроблено електронну платформу "МРІЯ"
Основна мета проекту:
протидія кремлівській пропаганді та фейковим або проросійським ресурсам у мережі Інтернет
Увага!!! Онлайн-шахрайства